To najdzdravšie pre Vašu rodinu
Fazuľa – kľúč k dlhovekosti
30. augusta 2013 | Tatiana

1. Fazuľa, predpoklad dlhovekosti

Nedávno sa americkým vedcom podarilo zistiť, že konzumácia strukovín je najlepší predpoklad toho, že budete dlho žiť. Výskum bol robený za pomoci seniorov, pochádzajúcich z Japonska, Švédska, Grécka a Austrálie. Viete, čo mali títo seniori spoločné? Sú milovníkmi strukovín, konkrétne fazule. Vedci zistili, že príjem strukovín je pre túto skupinu ľudí nevyhnutný (?), bez ohľadu na ich etnický pôvod. Každý, kto si zvýšil príjem strukovín o 20g denne, znížil si riziko úmrtnosti o 7-8%.

2. Konzumácia fazule môže znížiť riziko vzniku rakoviny, srdcových ochorení a obezity.

Vďaka vláknine, draslíku, horčíku a kyseline listovej v strukovinách sa znížuje riziko rakoviny. Vo fazuli sa nachádzajú ešte aj iné jedinečné látky - Fytonutrienty-saponíny, fytosteroly, ligniny sú látky, ktoré sú úzko prepojené s prevenciou nádorových ochorení. Práve spomínané látky môžu spomaliť rast nádoru a brániť množeniu nádorových buniek.

3. Fazuľa, bojovník proti infarktu

Výskumníci tvrdia, že ak ľudia budú jesť strukoviny aspoň štyrikrát týždenne, znižujú riziko rakoviny hrubého čreva. Takisto štyri porcie fazule týždenne znižujú riziko koronárnych srdcových ochorení o 22 percent. Podľa štúdie na takmer 10.000 mužov a žien v USA si znížilo riziko opakovaného infarktu na minimum, vďaka tomu, že konzumujú aspoň jednu dávku fazule denne. Pýtate sa ako to je možné ? Draslík, horčík a kyselina listová obsiahnutá vo fazuli jednak chránia srdce, ale aj udržujú zdravú hladinu krvného tlaku.

4. S fazuľou Vám rakovina hrubého čreva nehrozí

Fazuľa obsahuje zdraviu prospešné škroby. Tieto sacharidy sa nerozkladajú bežným spôsobom a v mnohých veciach pripomínajú tkanivo. Toto tkanivo zrýchľuje čas tranzitu stolice a teda sprostredkujú potravu pre zdraviu prospešné baktérie. Škodlivé látky sa tak v hrubom čreve neukladajú, čo pomáha jeho zdravému fungovaniu.

5. Fazuľa a plynatosť, to už je dávna minulosť

Plynatosť? Tak túto „chybičku krásy“ hravo vyriešime. Skúste počas varenia fazule (prelink) pridať bylinky alebo koreniny, ako napríklad aníz, kurkuma, fenikel, citrónová tráva, kôpor, oregano, rozmarín, koriander, bobkový list, zázvor, škorica či rasca.
Čo budete teda variť v nedeľu na obed? U nás to bude určite fazuľa! (prelink krup)

Pre pridanie receptu
musíte byť prihlásený!


Registrácia